Spugende leiders en een zwartgeblakerde Vespa
Kunst staat niet alleen in de nu gesloten musea en galeries, maar ook in de openbare ruimte. Parken, stadpleinen en…
Kunst staat niet alleen in de nu gesloten musea en galeries, maar ook in de openbare ruimte. Parken, stadpleinen en…
De kunstenaar/schrijver Michael Tedja (Rotterdam 1971) heeft het op zich genomen om tijdens de Corona Crisis verantwoording af te leggen…
Nu de cultuursector opnieuw flinke klappen te verduren heeft, merk ik dat ik steeds vaker de website van Platform BK…
Persis Bekkering schrijft maandelijks een column over de kunstwerken die haar blik op de wereld doen kantelen. Vandaag geven we opnieuw aandacht…
Kunstenaar Roland Schimmel stelde voor mister Motley een online tentoonstelling samen over de begrippen onschuld en ervaring. Met deze begrippen is […]
Maurits de Bruijn schreef een essay na aanleiding van Vrijplaats bij MIJ in Museum IJsselstein.
Niemand vindt het leuk om amateur, dilettant of knutselaar te worden genoemd. “Onprofessioneel”: het is een belediging die té gemakkelijk te maken is.
Schrijver Eline van der Haak bezocht in april de Keti Koti tafel in Nest Den Haag. Vandaag schrijft ze over deze avond naar aanleiding van jaarlijkse Keti Koti feestdag.
Lieneke Hulshof gaat in gesprek met Joep van Lieshout over de rol van machtsverhoudingen, provocatie en utopisch denken in zijn oeuvre.
‘Mijn naam is Kabako. Ik ben Kabako. Nog eens Kabako. Ooit Kabako. Voor altijd Kabako. Kabako is mijn naam. Ik ben een verhalenverteller.’ Zo spreekt Faustin Linyekula in zijn voorstelling ‘Cargo’ (2011) waarna hij zal dansen, puttend uit rituelendansen die zijn grootmoeder hem leerde of moderne dans die hij opdeed in zijn studies in Congo, Kenia en de rest van de wereld.
In gesprek met curator Albert Van Der Weide. …
Waartegen moeten wij ons beschermen?