Kunst
is lang:
Dineke Blom
Dineke Blom was te gast in Kunst is Lang. In haar tekeningen en aquarellen blijft het vaak onbepaald wat er precies is afgebeeld.
Dineke Blom was te gast in Kunst is Lang. In haar tekeningen en aquarellen blijft het vaak onbepaald wat er precies is afgebeeld.
Jeanine van Berkel spreekt Quinsy Gario over het kunstproject ‘Zwarte Piet Is Racisme’ en zijn kunstenaarspraktijk
Pelumi Adejumo onderzoekt vormen van burgerlijk verzet die haast onzichtbaar zijn, omdat ze niet herkend worden als verzet.
Yerbossyn Meldibekov plaatst middels monumenten de geschiedenis van Centraal-Azië in een cyclisch perspectief en toont de complexiteit en soms zelfs absurde geopolitieke relaties van de regio. Elsbeth Dekker en Robbie Schweiger gingen met hem in gesprek.
Voor Tony Markus Sacharias vormde het contrast tussen de stilte die de pandemie met zich meebracht en het geluid van de Black Lives Matters-protesten in 2020 een persoonlijk en professioneel breekpunt.
De dichter Asha Karami bekeek de nieuwe film van Silvia Martes The Revolutions That Did (Not) Happen en reflecteert op haar ervaring: “Het omgekeerde van zien is gezien worden.”
Een patroon opgebouwd uit bloemzaden, een paardenbloem-slachtoffer en portretten van rebelse bloemen. De huidige tentoonstelling in NEST, “Is it possible to be a revolutionary and like flowers?”, toont de bloem in uiteenlopende gedaantes. De wortels van bloemen blijken ver te reiken, tot in verhalen over onder andere het koloniale verleden, corruptie en verzet. Natasja Wagendorp schreef namens Mister Motley over de tentoonstelling.
Antonio José Guzman was te gast in Kunst is Lang. Zijn werk ontstaat vanuit post-koloniaal onderzoek, waarin hij vaak een verbinding maakt met de plekken uit zijn eigen familiegeschiedenis. Zo onderzoekt hij op dit moment de transatlantische, koloniale geschiedenis van de kleur indigo.
Wat kunnen we leren van de problematiek rondom het publieke standbeeld wanneer we inzoomen op fundering onder het beeld – de sokkel?
Mister Motley-redacteur Maurits de Bruijn bezocht de tentoonstelling Slavernij in het Rijksmuseum in gezelschap van schrijver Raoul de Jong, die met Jaguarman een boek schreef over de levenskracht van zijn Surinaamse voorouders die zich tegen de slavernij verzetten.
A Funeral For Street Culture in Framer Framed …
Democratie en propaganda, een korte geschiedenisIn 2009 schreef ik het essay Post-Propaganda, voor het toenmalige Fonds voor Beeldende Kunsten, Vormgeving en…
De komende tijd belicht Gerda van de Glind voor mister Motley kunstenaars die wereldwijd afstuderen tijdens de lockdown. Eind 2021…