Een pleidooi voor meerstemmigheid
De tentoonstelling Tell Me Your Story in Kunsthal KAdE in Amersfoort is een overzichtelijke en klassieke tentoonstelling van honderd jaar…
De tentoonstelling Tell Me Your Story in Kunsthal KAdE in Amersfoort is een overzichtelijke en klassieke tentoonstelling van honderd jaar…
Auteur: Iris van der ZeeDe moord op George Floyd in Minneapolis vormde de aanleiding voor wereldwijde demonstraties tegen – en…
Fotograaf Rein Jelle Terpstra interesseert zich voor de relatie tussen fotografie en het geheugen: hij vroeg beeldmakers te vertellen over […]
De werkperiode van Anna Hoetjes bij Kunsthuis SYB in Beetsterzwaag viel precies samen met de eerste fase van coronamaatregelen, toch…
‘‘Ik verlang ernaar weer in een gebouw met ruimte en hoge muren te zijn,’’ schreef kunstenaar Afra Eisma mij toen…
Patrick Verhoeven Het Bauhaus, de legendarische kunstschool die in 1919 in Weimar werd opgericht door de Duitse architect Walter Gropius. De geschiedenis…
Dit artikel is oorspronkelijk op 4 mei 2020 gepubliceeerd, vandaag besteedt Mister Motley er opnieuw aandacht aan. De tentoonstelling die…
Richard Kofi schildert als kunstenaar West-Afrikaanse Goden, geesten of historische figuren, maar is daarnaast ook curator. Jarenlang werkte hij voor […]
Curator Inez Piso spreekt vanuit haar quarantaine in Istanboel vier kunstenaars over hun werk dat vanwege de uitbraak van het…
Op woensdag 22 april is filmmaker en klimaatrechtenactivist Chihiro Geuzebroek te gast in het online lunch event dat mister Motley…
Als ik de ruimte binnenloop, zie ik een serie portretten van zwarte vrouwen. Ik lijk er vooraanstaande vrouwen in te…
Ik heb een voorliefde voor kunstenaars die kunst in de breedste zin van het woord opvatten. Mensen die struikelen over…
In de feministische leesgroep van Mister Motley en ArtEZ Studium Generale is kunstenaar Barbara Visser te gast.
De mysterieuze zwart-wit tekeningen van Marcel van Eeden zijn gebaseerd op bestaande foto’s, die als belangrijke voorwaarde hebben dat ze ouder zijn dan Marcel zelf, dus genomen vóór 1965.
De wisselwerking tussen club cultuur en beeldende kunst – deel I