Nothing isn’t Nothing
Nathan Turner heeft tijdens zijn werkperiode als Artist in Residence met verschillende technieken gewerkt om hier optimaal gebruik van te maken. Onder meer onderzocht hij Monotypes, Drypoint, Carborundum, Collage en Digitale techniek. Monotyping vormt de basis voor het prachtige grafisch werk dat hij toont in de expositie ‘Nothing isn’t Nothing’. De kern van deze techniek is een spontaan proces, dat resulteert in grafisch werk met een verscheidenheid aan tinten en kleuren.
Nathan, afgestudeerd aan de Glasgow School of Art in 2001, startte zijn carrière als freelance grafisch ontwerper. Hij werkte voor Wayne Hemmingway, Fashion designer en Co founder van Red or Dead in London. Als freelancer werkte hij voor meerdere design bureaus op het gebied van mode. In de afgelopen jaren heeft hij gewerkt als hoofd Grafisch ontwerp voor het modemerk Topman (een label binnen het Topshop merk). Na zijn verhuizing naar Amsterdam heeft hij zich meer en meer verdiept in ambachtelijke technieken van het grafische vak om deze gecombineerd met digitale technieken toe te passen.
Uit zijn Artist statement:
“Inspired by the somewhat bleak man-made environment of Bos en Lommer, a redeveloping landscape of concrete avenues, dissecting motorways and harsh city lighting, ‘Nothing isn’t Nothing’ is a collection of work based on passing observations and moments which frame the seemingly ordinary or mundane. The interplay between decay and renewal, how we observe nature, and the true value of light in a heavily built up environment is the main focus of my work”.
De expositie ‘Nothing isn’t Nothing’ wordt gehouden in de nieuwe galerie ruimte van het Amsterdams Grafisch Atelier en is te bezichtigen tot en met 10 december.