Is een tentoonstelling te lezen als een roman? – met Tiiu Meiner naar Mulch Sleep van Baha Görkem Yalım
In hun solotentoonstelling Mulch Sleep bij de experimentele kunstruimte 1646 vraagt Baha Görkem Yalım het publiek om de verhalen te lezen die verankerd liggen in hun installaties. Het werk schrijft niks voor, de kunstenaar gebruikt autofictie om persoonlijke geschiedenissen en herinneringen te versmelten met het imaginaire, een evenwichtsoefening tussen vervreemding en herkenning. Marijn Bril bezoekt Mulch Sleep met curator en dichter Tiiu Meiner. ‘Je kunt een object lezen.’
Navigeren als door een boekenkast
Milo Vermeire spreekt met de makers van de nieuwe Motley-website: Dirk Claessens, Maarten Verweij, Daan van Dijk en Floris Douma over hoe je een archief van meer dan 3500 artikelen op een goede manier openstelt en hoe je daarin ruimte geeft aan “kruisbestuiving en momenten van toeval”.
Niemandsland, iemandsland, achterland – Lichting 2021
In opdracht van Mister Motley, de Haagse kunstruimtes 1646 en Nest kijkt schrijver Persis Bekkering naar het afstudeerwerk van de…
Aliens, liefdesdrank en een kat zonder lichaam – dit moet de wereld van Afra Eisma zijn
Wanneer je de tentoonstelling Feline Whispers in 1646 binnen loopt word je getroffen door de wereld van Afra Eisma. In deze wereld…
Verwarrende verdubbeling – Bernice Nauta in 1646
De huidige tentoonstelling in de projectruimte voor hedendaagse kunst 1646, bestaat uit verschillende installaties van Bernice Nauta en een aantal toevoegingen van andere kunstenaars en onderzoekt de betekenis van auteurschap in een tijd waarin gedrag vaak wordt gekopieerd.