Redactie

Informatie over Arna Mačkić

9 april 2018

Informatie over Arna Mačkić en haar werk

‘Dit is Arna Mačkić, architect van de wederopbouw’, Artikel door Annemiek Leclaire in Vrij Nederland

Ze komt uit Bosnië, waar de brug van Mostar de mensen letterlijk verbond. Nu is Arna Mačkić specialist in wederopbouwarchitectuur. Ze is kritisch op replica’s die het verleden verdoezelen. Haar opdracht: ‘Hoe komen we in verwoeste steden tot opbouw waarin delen van de geschiedenis niet worden ontkend?’ Lees meer




‘Jonge Maaskantprijs 2017 voor Arna Mačkić’, Artikel door Ronnie Weessies voor architectenweb

Arna Mačkić is onderscheiden met de Jonge Maaskantprijs 2017. De architect, ontwerper en onderzoeker krijgt de prijs voor haar zoektocht naar ‘inclusieve architectuur’ en naar nieuwe vormen van publiek domein. Dat heeft de stichting Rotterdam-Maaskant bekendgemaakt. “Mačkić ontwerpt niet alleen, ze reflecteert ook in woord en geschrift. Ze is een verbindende stem, die de wonden van het verleden heelt, zonder de littekens weg te poetsen”, meldt de stichting. Lees meer




”Arna Mačkić: architectuur van de verbinding. Interview met veelbelovend architect”, Artikel door Kirsten Hannema in de Volkskrant.

The Guardian roemde al haar boek, ze heeft een eigen bureau en organiseert debatten in De Balie. Houd architect Arna Mackic in de gaten.’Ik wilde weten wat het betekent voor deze mensen om in een gevangenis te wonen’, zegt Mackic over de keuze om Studio LA hier te vestigen en – een voorwaarde in het huurcontract – iets bij te dragen. Mackic is een van de oprichters van het bureau. ‘Hoe leven mensen in een cel, welke invloed heeft het op hun welzijn? Dat willen wij onderzoeken, door te praten met de bewoners en voorstellen te doen ter verbetering.’ lees meer

Ted Talk, 2017

Arna Mačkić is architect and founder of Studio L A and is head of Architectural Design at the Gerrit Rietveld Academy. She is the author of the book ‘Mortal Cities & Forgotten Monuments’. She researches current societal issues – the quest for identity, contradictions between populations, mechanisms of in- and exclusion and refugees – and reflects on it by word, writings and design.

Advertenties

Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl

#mc_embed_signup{ font:14px Riposte, sans-serif; font-weight: 200; } #mc_embed_signup h2 { font-size: 3.6rem; font-weight: 500 } #mc_embed_signup .button { border-radius: 15px; background: #000;} #mc_embed_signup /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

* verplicht
Email formaat
(function($) {window.fnames = new Array(); window.ftypes = new Array();fnames[0]='EMAIL';ftypes[0]='email';fnames[1]='FNAME';ftypes[1]='text';fnames[2]='LNAME';ftypes[2]='text'; /* * Translated default messages for the $ validation plugin. * Locale: NL */ $.extend($.validator.messages, { required: "Dit is een verplicht veld.", remote: "Controleer dit veld.", email: "Vul hier een geldig e-mailadres in.", url: "Vul hier een geldige URL in.", date: "Vul hier een geldige datum in.", dateISO: "Vul hier een geldige datum in (ISO-formaat).", number: "Vul hier een geldig getal in.", digits: "Vul hier alleen getallen in.", creditcard: "Vul hier een geldig creditcardnummer in.", equalTo: "Vul hier dezelfde waarde in.", accept: "Vul hier een waarde in met een geldige extensie.", maxlength: $.validator.format("Vul hier maximaal {0} tekens in."), minlength: $.validator.format("Vul hier minimaal {0} tekens in."), rangelength: $.validator.format("Vul hier een waarde in van minimaal {0} en maximaal {1} tekens."), range: $.validator.format("Vul hier een waarde in van minimaal {0} en maximaal {1}."), max: $.validator.format("Vul hier een waarde in kleiner dan of gelijk aan {0}."), min: $.validator.format("Vul hier een waarde in groter dan of gelijk aan {0}.") });}(jQuery));var $mcj = jQuery.noConflict(true);

Meer Mister Motley?

Draag bij aan onze toekomstige verhalen en laat ons hedendaagse kunst van haar sokkel stoten

Nu niet, maar wellicht later