Mister Motley

Biënnale Gelderland

16 december 2014

Reload is het thema van de Biënnale Gelderland. Deze tentoonstelling, die voor de 9e keer is georganiseerd, laat zien hoe een verstoring de beeldend kunstenaar inspireert om andere wegen in te slaan. 

Kunstenaars moeten zich telkens weer opladen, uitvinden en vernieuwen. Tijdens de huidige crisis staat de kunstenaar voor de uitdaging om patronen te veranderen, gebaande paden te verlaten en nieuwe horizonnen te verkennen. De kunstenaars in deze expositie maken het proces van grip krijgen op de nieuwe situatie in beelden tastbaar. Mede mogelijk gemaakt door de crisis.

Mister Motley laat hieronder  de meest bijzondere werken van de Biënnale Gelderland zien.

Wanneer de toeschouwer langs het werk van Stan Wannet loopt beginnen de figuren in zijn werk langzaam te bewegen. De aapachtige wezens spelen een bordspel. De bewegingen worden aangestuurd door kettingen en katrollen. De linker aap beweegt zijn armen en wanneer hij een blokje verzet galmt het geluid hiervan nog lang in de tentoonstellingsruimte na. 




Stan Wannet



Alphons ter Avest

Het werk van Niels van Bunningen is zowel in de Honig fabriek als in het Valkhof museum te zien. De stalen camera’s aan de wand in het Valkhof museum lijken de bezoekers in de gaten te houden. Van Bunningen haalt zijn inspiratie uit maatschappelijke ideologieën waar de waarden van aan het afbrokkelen zijn.




Niels van Bunningen



Niels van Bunningen foto: Alisa Zeiburlina



Frank en Michiel



Karel van der Eijk

Wanneer de bezoeker op het houten bankje tegenover het werk van Karel van der Eijk gaat zitten blaast het gigantische beeld zich vanzelf op. Op het moment dat de toeschouwer het bankje verlaat, verdwijnt de lucht langzaam uit het plastic. Alsof het beeld ademt. 




Thijs Linssen



Rob Voerman



Berend Strik foto: Alisa Zeiburlina



Levi van Veluw



Tanja Smeets



Lieven Hendriks, foto: Alisa Zeiburlina



Keiko Sato foto: Alisa Zeiburlina

De Biënnale Gelderland is nog tot en met 21 december te bezoeken. Klik hier voor de website.

De locaties waar het werk te zien is zijn:  Galerie Bart, de Paraplufabriek en het Valkhof museum.

Advertenties

Ook adverteren op mistermotley.nl ? Stuur dan een mail naar advertenties@mistermotley.nl

#mc_embed_signup{ font:14px Riposte, sans-serif; font-weight: 200; } #mc_embed_signup h2 { font-size: 3.6rem; font-weight: 500 } #mc_embed_signup .button { border-radius: 15px; background: #000;} #mc_embed_signup /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

* verplicht
Email formaat
(function($) {window.fnames = new Array(); window.ftypes = new Array();fnames[0]='EMAIL';ftypes[0]='email';fnames[1]='FNAME';ftypes[1]='text';fnames[2]='LNAME';ftypes[2]='text'; /* * Translated default messages for the $ validation plugin. * Locale: NL */ $.extend($.validator.messages, { required: "Dit is een verplicht veld.", remote: "Controleer dit veld.", email: "Vul hier een geldig e-mailadres in.", url: "Vul hier een geldige URL in.", date: "Vul hier een geldige datum in.", dateISO: "Vul hier een geldige datum in (ISO-formaat).", number: "Vul hier een geldig getal in.", digits: "Vul hier alleen getallen in.", creditcard: "Vul hier een geldig creditcardnummer in.", equalTo: "Vul hier dezelfde waarde in.", accept: "Vul hier een waarde in met een geldige extensie.", maxlength: $.validator.format("Vul hier maximaal {0} tekens in."), minlength: $.validator.format("Vul hier minimaal {0} tekens in."), rangelength: $.validator.format("Vul hier een waarde in van minimaal {0} en maximaal {1} tekens."), range: $.validator.format("Vul hier een waarde in van minimaal {0} en maximaal {1}."), max: $.validator.format("Vul hier een waarde in kleiner dan of gelijk aan {0}."), min: $.validator.format("Vul hier een waarde in groter dan of gelijk aan {0}.") });}(jQuery));var $mcj = jQuery.noConflict(true);

Meer Mister Motley?

Draag bij aan onze toekomstige verhalen en laat ons hedendaagse kunst van haar sokkel stoten

Nu niet, maar wellicht later