De droomachtige logica van Josse Pyl
Kiedes van Wouden interviewt voor Mister Motley Josse Pyl op locatie van zijn expositie in cultuurhuis De Brakke Grond.
Zeen geeft de bezoeker twee opdrachten, maar ik kon er maar één volbrengen
De hedendaagse stillevens van Scheltens & Abbenes dagen me uit. Soms is de lens van de camera zo dicht op…
De jongen die Jean-Michel Basquiat heette en de kunstwereld voorgoed veranderde
Het rauwe, vieze en chaotische New York van de jaren tachtig. De straten van de East Village, waar huisbazen panden…
Een stukje niemandsland in Coevorden
Grenzen kunnen dicht zijn of open, beperken of juist kansen geven. Mijn idee van een geografische grens is die van…
‘Als ik alles mag, kan ik eigenlijk niets’: een gesprek met Sigrid Calon
‘Een werk op je zintuigen in laten werken zonder heel veel verhalen nodig te hebben om het te begrijpen: dat…
Niets blijft onopgemerkt voor Paulien Oltheten
LOPEND-LEZENDE MENSEN EN EEN DUIF DIE DOOR EEN OPEN HEK WANDELT: NIETS BLIJFT ONOPGEMERKT VOOR PAULIEN OLTHETENHet alledaagse leven staat…
Publieke afwijking wordt kunst, met dank aan de natuur
Er bestaat een grote kans dat je na het bezoek aan Reading by Osmosis – een tentoonstelling in het Amstelpark,…
Sun Ra: de mysterieuze visionair
Over het nalatenschap van Sun Ra.
Ook kunst zal het uiteindelijk verliezen van de tijd
Kiedes van Wouden schrijft over de thematentoonstelling “Beating Time” in het Bonnefantenmuseum.