Is onze maag toleranter dan ons hoofd? – Op atelierbezoek bij Tom Heerschop
In 2020 is Tom Heerschop (Bussum, 1972) stadstekenaar van Amsterdam en volgt hij in die hoedanigheid Maia Matches op. Het…
In 2020 is Tom Heerschop (Bussum, 1972) stadstekenaar van Amsterdam en volgt hij in die hoedanigheid Maia Matches op. Het…
Esmee Seebregts (’s-Hertogenbosch, 1991) kijkt goed om zich heen en ziet dat alles gekleurd is. Deze poëtische manier van het…
Het werk van beeldend kunstenaar Isabel Ferrand (Portugal, 1962) meet altijd iets af, hoewel het in wezen voor haar geen…
Het atelier van Margriet Smulders (1955) bevindt zich op de zolderverdieping van een oud meisjespensionaat in Nijmegen. Haar werkruimte heeft iets van een heiligdom.
Eind september 2019 verscheen de essaybundel ‘Rumoer’ van beeldend kunstenaar en schrijver Florette Dijkstra. Alex de Vries bespreekt in dit artikel de bundel.
Voor Corrosia Theater Expo & Film in Almere-Haven, heeft kunstenaar Roos van Geffen een werk gemaakt dat een beeld schept…
Alex de Vries interviewt de ongrijpbare kunstenaar Dick Verdult.
Tijdens Art on Paper toont Galerie Rob de Vries uit Haarlem tekeningen van Sjoerd Buisman (1948) en Jacobien de Rooij…
Alex de Vries bespreekt de tentoonstelling ‘The trees are inviting the wind’ van Sabina Timmermans in de Willem Twee Kunstruimte in ‘s-Hertogenbosch, over de betekenis van ‘natuur’.
Alex de Vries bezoekt het atelier van Carina Ellemers, een kunstenaar die een vorm van schilderkunst beoefent waarbij ze het maximale haalt uit het minst mogelijke.
Albert van der Weide tekent, maakt sculpturen, foto’s en installaties, regisseert, choreografeert, musiceert, leest, schrijft, filmt, geeft les, maakt beleid, reist, voert performances uit, is curator en doet nog veel meer. Alex de Vries bezocht zijn atelier.
Alex de Vries interviewt het kunstenaarsechtpaar Maartje Frenken en Toon Laurense, die hun kunstenaarsoeuvre uitlichten in de publicatie ‘With You’.
Eigenlijk is Godelieve Smulders van het ene moment op het andere kunstenaar geworden. Ze is, zoals ze zelf graag zegt, nog van de eerst helft van de vorige eeuw; ze werd in 1949 geboren in het Brabantse Bergeijk.
De schilderijen van Inez Smit (1967) die ze in mei bij Galerie Helder in Den Haag liet zien zijn niet eenvoudig te doorgronden.
Margot Zweers perforeert de ruimte. Ze brengt in de gebouwde omgeving doorzichten aan, waardoor je de lege ruimte kunt omsingelen. Ze manifesteert niet zozeer iets in de ruimte, maar manifesteert de ruimte als zodanig met haar beeldende ingrepen.