Loes Faber zag ‘Alreadymade’ van Barbara Visser en reageerde met een tekening
In Alreadymade onderzoekt Barbara Visser of ‘Fountain’ – het meest invloedrijke kunstwerk van de 20e eeuw – niet aan Duchamp maar aan Elsa von Freytag-Loringhoven (1874-1927) moet worden toegeschreven. Mister Motley vroeg Loes Faber de documentaire te bekijken en te reageren middels een tekening. Met ‘Ik ben mijn muze’ schreef en tekende Faber een graphic novel over de vrouwen die de kunstgeschiedenis oversloeg.
The Title Says it All – over titels van kunstwerken
Ik ken iemand die de eerste dagen van zijn leven geen naam had, maar voortleefde onder zijn werktitel: Het Boontje. Zijn…
Kerst met kunst
Geen verplichtingen met de Kerstdagen en zin om kunst te snuiven? Vanaf de bank, van onder de kerstboom of toch…
Durven we de geschiedenis van de moderne kunst te herschrijven ten faveure van een vrouw?
In de feministische leesgroep van Mister Motley en ArtEZ Studium Generale is kunstenaar Barbara Visser te gast.