Art Brussels 2018
Vandaag is het alweer de laatste dag van Art Brussels. Mister Motley gaat langs en selecteert dat wat opvalt. Dit jaar is er veel subtiele kunst te zien, tekeningen op papier, aquarel werken die bijna vloeibaar lijken, installaties met marmer waar de vingerafdrukken nog in te zien zijn en kleine , bronzen planten die uit beursmuren groeien.
Dwalend langs de stands komt de Nederlandse kunstkijker in aanraking met veel kunstwerken van Franse en Belgische kunstenaars die lang niet altijd in Nederland te zien zijn, dat maakt dat er veel te ontdekken valt. Maar uiteraard zijn daar ook altijd de ‘groten der aarden’, de oeuvres waar we al lang mee bekend zijn, maar die toch altijd in het oog blijven springen. Louise de Bourgeois met haar overtuigende, sterke aquarellen van de zwangere vrouw en Jonathan Meese met zijn felle, krachtige schilderijen. De titels die hij de werken geeft zijn daarnaast de moeite waard om nog even op het podium te zetten: DR. MUTTER ‘’DEUTSCHLANDIRN’’ PANIERT DEUTSCHLAND IDEOLOGIELOS, WIE POPEYE’S OLIVIA DE LARGE! en DER IMMERGEILE ‘’MEERMATZ DE PAKTY’’ IM ERZRAUM,